Villkor

 BYTE & REKLAMATION

 

Byte/Ångerrätt

Som kund hos DaddyFitness har ni rätt att ångra ert köp inom 14 dagar när ni handlar via internet. Detta gäller från dagen ni tog emot varan.

Om ni vill returnera en felaktigt köpt vara står ni som kund för frakten i retur, och det är ni som kund som har det ekonomiska ansvaret för att varan kommer i retur till oss. Vi tar inte emot försändelser som skickas mot postförskott.
Varan som returneras måste vara i obrukat och oförändrat skick. Produkten ska returneras i dess originalförpackning. Gör därför inga noteringar och tejpa inte på någon lapp eller liknande på varan eller originalförpackningen.
Observera att öppet köp och bytesrätt inte gäller intimkläder som till exempel underkläder med mera. På grund av hygieniska skäl byter vi inte ut dessa typer av produkter.

Använd följande adress vid reklamationer och bytesrätt:
DaddyFitness Sports Coaching
Hasselstigen 2
169 38 Solna

För att returer ska kunna hanteras snabbast möjligast, vänligen skicka med era kontaktuppgifter, en förklaring till orsaken för retur, samt ordernummer för snabbare hantering.
Vid eventuella frågor kommer vi kontakta er.

Om ni har handlat med kort och inte önskar en nya vara i retur kommer vi att göra en kreditering på beloppet av produktens värde. Vänligen notera att det tar cirka 3 bankdagar innan pengarna finns på ert konto.
Om ni har handlat med faktura via Handelsbanken Finans ansvarar ni som kund för att förfallodatumet inte passeras utan betalning.
Om ni har handlat med faktura via Handelsbanken Finans och vill utnyttja bytesrätt, avvakta då med betalningen tills en ny korrigerad faktura har skickats av oss.
Om ni har handlat med postförskott och önskar att få pengarna tillbaka, vänligen skicka med era personuppgifter, ert clearing- och kontonummer samt bankens namn.

Observera att vi alltid kan erbjuda tillgodokvitto om så önskas.

 

Reklamation

Om ni skulle upptäcka något felaktigt med er vara vid leverans, vänligen kontakta oss snarast möjligast för reklamation. Notera att endast godkända reklamationer får returneras och att vi inte accepterar returer där reklamation inte har godkänts.
När ni gör en reklamation, vänligen skicka ett mail till info@daddyfitness77.se med en beskrivning som förklarar vad som är felaktigt med er order. Glöm inte att skicka med ordernumret som står på följesedeln samt era kontakteruppgifter.

För snabbare hantering uppskattar vi om ni har möjlighet att skicka med bilder som visar vad som är fel. Vi återkommer sedan till er så fort vi har hanterat ärendet.

Observera! Skulle ni upptäcka skador på emballaget ska detta anmälas direkt hos ert lokala utlämningsställe.

Har ni frågor angående er reklamation är ni välkommen att kontakta vår kundtjänst på telefonnummer 0709-641641.
Telefonen är bemannad under måndag till fredag från klockan 10:00 till 16:00.
Det går även bra att maila till orderavdelningen på info@daddyfitness77.se.

 

 

FRAKT & LEVERANS

 

Fri frakt vid köp över 500 kr

Beställer du för minst 500 kr vid samma tillfälle bjuder vi på frakten. Om du beställer för mindre än 500 kr kostar frakten 49 kr inom Sverige. Det finns inget minibelopp för din order, du kan alltså även beställa enstaka varor. Du kan välja att betala med VISA eller Mastercard, direktbetalning via bank (Handelsbanken Finans, Swedbank, Nordea, SEB), mot postförskott (avgift 49 kr) eller mot 14 dagars faktura (avgift 19 kr).

 

Snabba leveranser

I de flesta fall är ditt paket levererat inom 2-4 arbetsdagar (helger räknas inte). Varorna skickas som postpaket med föravisering. Med ett kolli-id kan du spåra postpaketet på www.posten.se. När ditt paket kommer till postens utlämningsställe aviseras det med ett SMS till din mobiltelefon. Tyngre grejor, som vikter och gymredskap, har längre leveranstid. Räkna med 1-4 veckor.

 

Undantag vid otympligt gods och gymredskap över 20 kg

Frakt- och leveranskostnader tillkommer enligt ASA Transporters taxa. Beställningarna levereras vanligtvis med ASA Transport. DaddyFitness Sports Coaching kontaktar dig med uppgifter om vad frakten kostar. Du förbinder dig ej för köp förrän du godkänt fraktkostnaden. Leverans sker vanligtvis inom 1-2 veckor.

 

KÖP- OCH ALLMÄNNA VILLKOR

  1. Köp- och Allmänna villkor (webbutik)
    1. Bedrägeri
    2. Prisgaranti
    3. Information om pakethantering
    4. Betalningsalternativ
    5. Visa och Mastercard, 3D-secure
    6. Postförskott
    7. Handelsbanken Finans Faktura
    8. Handelsbanken Finans konto
    9. Allmänt vad gäller Handelsbanken Finans
    10. Direktbetalning via din bank över internet
    11. Orderbekräftelse
    12. Orderstatus
    13. Felaktigt köp
    14. Reklamationer
    15. Reklamation för transportskador
    16. Normal Leveranstid
    17. Outlöst paket, inte uthämtat paket
    18. Frakt och avisering
    19. Fraktpriser
    20. Beställningar utanför Sverige
    21. Fel i publicering, prisjusteringar och tekniska fel
    22. Åldersgräns
    23. Om cookies
    24. Säkerhet vid betalningar
    25. Råd om produkter
    26. Pris och Moms
    27. Byte/Ångerrätt
    28. Presentkort
  2. Köp- och Allmänna villkor (butik)
    1. Pris och Moms
    2. Ångerrätt
    3. Kundtjänst, öppettider
    4. Personuppgifter – PUL
    5. Kataloger, nyhetsbrev och trycksaker
    6. Kontakt

 

 

Köp- och Allmänna villkor (webbutik)

 

1.1. Bedrägeri

Av säkerhetsskäl sparas din IP-adress när du genomför köp i webbshopen. Alla försök till falska orders eller bedrägerier kommer att polisanmälas.

 

1.2. Prisgaranti

Vi matchar alla eventuella priser, erbjudanden eller kampanjer. Dock gäller de köpvillkor som prisgarantin kommer ifrån. Detta kan inte åberopas i efterhand när order är lagd.

 

Exempel på köpvillkor:

Du köper en vara hos oss för 500 kr (fraktfritt), du hittar denna vara i en annan webbshop för 450 kr, om de har fri frakt gräns på 500 kr så läggs deras fraktavgift (säg 69 kr) på 450 kr = 519 kr. I detta fall blir vi billigast och du betalar 500 kr. Om fraktfri gräns varit 399 kr hos den andra webbshopen så hade du fått produkten för 450 kr från oss inklusive frakt.

För att få pris enligt prisgaranti måste du skriva in detta i noteringsfältet och hänvisa till en gällande webbshop med en länk för alla produkter som du önskar få prisgaranti för. Produkten måste även finnas i lager i den önskade storleken/smaken och färg om dessa kriterier finns för produkten där ni åberopar prisgarantin ifrån.

Prisgarantin gäller inte under dessa förutsättningar om det är en utländsk webbshop eller en webbshop som har rea på aktuell vara på grund av kort/utgånget datum.

 

1.3. Information om pakethantering

För din trygghet så kontrollvägs din beställning genom hela transportkedjan.

 

1.4. Betalningsalternativ

Som kund skall du känna dig säker när du genomför betalning över internet och därför har vi valt förbetalning med Visa, Mastercard och direktbetalning via bank där vi använder oss av Auriga som är certifierade enligt PCI DSS och därmed håller en hög standard vad gäller säkerhet sedan 1996 (de gick då under varumärket Posten Betalväxel/Strålfors ePayment). Auriga ingår i den nordiska Netkoncernen.

För Fakturahantering har vi valt Handelsbanken Finans för att du som kund skall få en enklare och tryggare betalsätt som fungerar helt på dina villkor.

 

1.5. Visa och Mastercard, 3D-secure

Hos oss är det möjligt att betala med nordiska kort utställda av VISA och Mastercard. Det är inte möjligt att betala med kort som är utställda av utländsk bank utanför Nordens gränser. När du väljer att betala med kort behöver du ange kortnumret, kortets giltighetstid samt CVC-koden som du hittar på baksidan. Om din bank använder 3D-secure krävs en kod (vanligtvis via kod dosa) för att kunna fullborda ditt köp. För fullständig information om 3D-secure vänligen kontakta din bank.

 

1.6. Postförskott

Du betalar på ditt utlämningsställe när du hämtar ut ditt paket. Det tillkommer en avgift på 49kr. OBS Paketet ligger endast 14 dagar på ditt utlämningsställe, detta går sedan i retur till oss, se information om Outlöst paket (punkt 2.16).

 

1.7. Handelsbanken Finans Faktura

När du betalar via Handelsbanken Finans handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

Få alltid hem varan innan du betalar

Betalningstid – alltid 14 dagar

Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter

Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*

Ladda ner dina fakturor från www.handelsbanken.se

Möjlighet till delbetalning

En aviavgift om 19 kr per köp tillkommer. Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 60,00 kr samt dröjsmålsränta om 25.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Handelsbanken Finans behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.

Handelsbanken Finans, 556053-0841.

 

1.8. Handelsbanken Finans konto

Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Handelsbaken Finans konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Handelsbanken konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

Få alltid hem varan innan du betalar

Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet

Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter

Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura

Handla nu – betala i slutet av nästkommande månad

En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp

Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp om 10000 kr med Handelsbanken Finans konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

 

1.9. Allmänt vad gäller Handelsbanken Finans

All faktura hantering sköts av Handelsbanken Finans , telefon +46 (0)8 – 771-77 88 99.

 

1.10. Direktbetalning via din bank över internet

Möjlighet att betala med din bank direkt vid orderläggning. Vi samarbetar med följande banker: Swedbank, Handelsbanken, Nordea, SEB. Använd bankens metod vid betalning, kontakta din bank om du har några frågor.

 

1.11. Orderbekräftelse

När du har fullgjort din beställning på nätet skickas en orderbekräftelse via e-post till angiven adress i din profil, har du inte mottagit denna inom 30 minuter hör gärna av dig till order avdelningen alternativt logga in i webbshopen och kontrollera din historik.

Ta för vana att alltid kontrollera din orderbekräftelse så att allt ser OK ut, skulle det vara något du undrar över så kontakta vår kundtjänst omedelbart. Det är bra om du sparar din orderbekräftelse för att ha till hands vid eventuella kontakter med kundtjänst, när du kontaktar oss är det bra om du har ditt ordernummer antecknat. Kolla även i skräpinkorgen – markera e-post ifrån DaddyFitness Sports Coaching som säker e-post.

 

1.12. Orderstatus

*Behandlas* betyder att ordern inte är utskriven ännu och väntar på att bli behandlad. *Utskriven* betyder att ordern är utskriven och sammanställning av din order är på gång. *Felaktig/Retur* Betyder att ordern inte gått igenom av någon orsak. *Klar på väg* din order har gått iväg för leverans.

 

1.13. Felaktigt köp

Vid eventuellt felaktigt köp i webbutiken, ring eller skicka ett E-post till oss snarast, vi kan inte garantera att detta kan verkställas då vi håller högt tempo för att du som kund skall få din order dagen efter. Se kontaktinformation nedan.

 

1.14. Reklamationer

Om ni skulle upptäcka något felaktigt med er vara vid leverans, vänligen kontakta oss snarast möjligast för reklamation. Notera att endast godkända reklamationer får returneras och att vi inte accepterar returer där reklamation inte har godkänts.

När ni gör en reklamation, vänligen skicka ett mail till info@daddyfitness77.se med en beskrivning som förklarar vad som är felaktigt med er order. Glöm inte att skicka med ordernumret som står på följesedeln samt era kontakteruppgifter.

För snabbare hantering uppskattar vi om ni har möjlighet att skicka med bilder som visar vad som är fel. Vi återkommer sedan till er så fort vi har hanterat ärendet.

Observera! Skulle ni upptäcka skador på emballaget ska detta anmälas direkt hos ert lokala utlämningsställe.

Har ni frågor angående er reklamation är ni välkommen att kontakta vår kundtjänst på telefonnummer 0709-641641.

Telefonen är bemannad under måndag till fredag från klockan 10:00 till 16:00.

Det går även bra att maila till orderavdelningen på info@daddyfitness77.se.

 

1.15. Reklamation för transportskador

Skulle du upptäcka en skada på försändelsen, gör en anmälan på detta omedelbart till posten/leverantören. Hämta aldrig ut skadat gods utan att göra en skadeanmälan direkt på plats. Du skall få en blankett på plats som du fyller i direkt. Kontakta oss för vidare information. Enbart skadad förpackning godkänns inte som reklamation.

 

1.16. Normal Leveranstid

Normalt sett har du ditt paket inom cirka 1-4 arbetsdagar. Lördag, söndag och helgdagar räknas inte in. Reservation för leveranser till nordligaste delarna av Sverige kan ta en dag ytterligare. OBS! Leveranstiden kan vara något längre på t.ex. viktskivor, skivstångset och tyngre gymredskap. Räkna med cirka 1-4 veckors leveranstid. Mindre orders med restnoterad produkt skickas när alla varor finns i lager. OBS! Postens liggetid för paket är 14 dagar hos ombuden. Efter det skickas paketet automatiskt tillbaka till oss och då blir detta ett outlöst paket för dig. Vi kan förlänga liggetiden mot en kostnad på 150 kr om du anmäler detta till oss i god tid innan paketets liggetid på 14 dagar har utgått.

 

1.17. Outlöst paket, inte uthämtat paket

Vi förbehåller oss rätten att debitera dig kostnaderna för returfrakt, expeditionskostnad etcetera. Vi kommer att debitera dig med minimiavgift 250 kr vid outlösta paket.

 

1.18. Frakt och avisering

Postpaket med avisering Vi använder oss av posten som vår leverantör av din order. Du får en föravisering med kolli-id via angiven e-postadress i din profil, med hjälp av kolli-id kan du spåra ditt paket via postens hemsida www.posten.se. Har du angett ditt mobilnummer i din profil skickas en SMS-avisering till dig när din order ankommer till postens utlämningsställe, posten hanterar all SMS-avisering, vi kan inte ändra/återsända detta i efterhand, saknas fullständigt mobilnummer skickas en brev avisering istället.

 

1.19. Fraktpriser

Gäller inom Sverige. För beställningar upp till 499 kr = 49 kr. För beställningar över eller lika med 500 kr = Fri frakt!

 

1.20. Beställningar utanför Sverige

Bor du i Finland gäller alla orders över 1000 SEK fraktfritt, övriga belopp under tillkommer en avgift på ca 100 SEK och uppåt beroende på order. Norska och Danska kunder kan ta kontakt med oss via e-post eller ringa oss för vidare information. Betalning på dessa order är endast kreditkort och skickas Poste restante till närmsta utlämningsställe som hanterar detta.

 

1.21. Fel i publicering, prisjusteringar och tekniska fel

Vi förbehåller oss rätten till korrigering av prisuppgifter, dokument, grafik, texter med mera som skrivits felaktigt på vår hemsida, i kataloger, på produkter eller i andra förekommande media. Vi reserverar oss även mot prisjusteringar på grund av exempelvis förändrade priser från våra leverantörer, valutaförändringar, lagerförändringar och eventuella tekniska fel i webbshopen, browser eller server.

 

1.22. Åldersgräns

Åldersgränsen vid postorderköp är 18 år. Är du under 18 år krävs målsmans underskrift. Vi har dock inget automatiskt system som gallrar bort köp som görs av minderåriga, men skulle problem uppstå med detta gäller ändå 14 dagars öppet köp. Kontakta oss så kan vi göra återköp på ordern samt spärra den minderåriges konto hos oss.

 

1.23. Om cookies

Den här webbplatsen skapar cookies. En ”cookie” är en liten textfil med information som lagras på din dator. Det finns två typer av cookies. Den ena typen sparar en fil permanent på din dator. Den andra typen av cookies kallas sessionscookies. Under tiden du är inne på en webbsida skickas den här cookien mellan din dator och servern för att kunna koppla information, som exempelvis vilket login namn du använder och vad du lagt i kundvagnen. Sessionscookies lagras inte permanent på din dator, utan de försvinner när du stänger din webbläsare.

Din webbläsare måste acceptera cookies, annars kommer du inte att kunna lägga varor i din kundvagn. Hur du ställer in användningen av cookies beror på vilken webbläsare du använder.

 

1.24. Säkerhet vid betalningar

DaddyFitness Sports Coaching sparar ALDRIG några uppgifter gällande ditt kontokort! All information skickas krypterad via säkrade servrar (SSL/HTTPS).

 

1.25. Råd om produkter

Alla produkter som DaddyFitness Sports Coaching säljer via webshopen www.daddyfitness77.se kan användas i Sverige, vissa produkter skall dock inte användas av elittävlande eller personer där arbetspositionen kan vara utsatt. Dessa produkter har en varningstext om detta i produktinformationen i webbshopen. Känner du dig osäker kan du kontakta oss och rådfråga om vad som gäller för just den produkt du är intresserad av.

Tänk på att kosttillskott inte skall ersätta din normala kost utan skall ses som ett komplement, vi kan erbjuda kostrådgivning i den mån det går, skriv gärna till info@daddyfitness77.se, vi kan inte ta ansvar för enskilda personers välmående och hälsa.

Då kosttillskott tas emot olika av varje enskild individ så passar kanske inte din gymkompis produkter för dig. Uppstår det besvär kontakta gärna läkare och/eller terapeut vid behov för att få en personlig konsultation och utvärdering.

Tanken är att du samlar på dig råd och tips från läkare, terapeuter eller personliga tränare och drar dina egna slutsatser för att du på ett ansvarsfullt sätt kan genomföra produktköp hos oss.

 

1.26. Pris och Moms

Samtliga priser är inklusive moms. Böcker/DVD 6% • Kosttillskott 12% • Kläder/tillbehör 25%. Skulle momssatserna ändras förbehåller vi oss rätten att justera våra priser till motsvarande momssats.

 

1.27. Byte/Ångerrätt

Som kund hos DaddyFitness Sports Coaching har ni rätt att ångra ert köp inom 14 dagar när ni handlar via internet. Detta gäller från dagen ni tog emot varan.

Om ni vill returnera en felaktigt köpt vara står ni som kund för frakten i retur, och det är ni som kund som har det ekonomiska ansvaret för att varan kommer i retur till oss. Vi tar inte emot försändelser som skickas mot postförskott.

Varan som returneras måste vara i obrukat och oförändrat skick. Produkten ska returneras i dess originalförpackning. Gör därför inga noteringar och tejpa inte på någon lapp eller liknande på varan eller originalförpackningen. Ångerrätten gäller inte om förpackningen är bruten p.g.a. hygienskäl.

Observera att öppet köp och bytesrätt inte gäller intimkläder som till exempel underkläder med mera. På grund av hygieniska skäl byter vi inte ut dessa typer av produkter.

Använd följande adress vid reklamationer och bytesrätt:

DaddyFitness Sports Coaching
Hasselstigen 2
169 38 Solna

För att returer ska kunna hanteras snabbast möjligast, vänligen skicka med era kontaktuppgifter, en förklaring till orsaken för retur, samt ordernummer för snabbare hantering. Vid eventuella frågor kommer vi kontakta er.

Om ni har handlat med kort och inte önskar en nya vara i retur kommer vi att göra en kreditering på beloppet av produktens värde. Vänligen notera att det tar cirka 3 bankdagar innan pengarna finns på ert konto.

Om ni har handlat med faktura via Handelsbanken Finans ansvarar ni som kund för att förfallodatumet inte passeras utan betalning.

Om ni har handlat med faktura via Handelsbanken Finans och vill utnyttja bytesrätt, avvakta då med betalningen tills en ny korrigerad faktura har skickats av oss.

Om ni har handlat med postförskott och önskar att få pengarna tillbaka, vänligen skicka med era personuppgifter, ert clearing- och kontonummer samt bankens namn.

I de fall våra butiker säljer samma produkt går det även bra att göra returen där – kom i så fall ihåg att ta med er följesedeln.

Observera att vi alltid kan erbjuda tillgodokvitto om så önskas.

 

1.28. Presentkort

Giltighetstid på presentkort är 1 år från inköpsdatum.

 

 

Köp- och Allmänna villkor (butik)

 

2.1. Pris och Moms

Samtliga priser är inklusive moms. Böcker/DVD 6% • Kosttillskott 12% • Kläder/tillbehör 25%. Skulle momssatserna ändras förbehåller vi oss rätten att justera våra priser till motsvarande momssats.

 

2.2. Ångerrätt

Ångerrätt 14 dagar efter det att varorna är mottagna. Du har rätt att kontrollera varan, för att retur skall godkännas skall varan vara i väsentligt obrukad skick och eventuell plombering skall inte vara bruten. Undantag gäller för underkläder och poseringsbyxor som inte byts. Vi återbetalar vad du har betalat. Du som kund står för returfrakten till oss. För att returen ska gälla måste du som kund göra en anmälan om retur för att få ett returnummer (RMA), se här för instruktion om hur du kan göra detta själv, alternativt kontakta oss gärna så hjälper vi dig. Vi löser inte ut ditt returpaket om du skickar mot postförskott.

 

2.3. Kundtjänst, öppettider

Vår kundtjänst i Stockholm har dessa öppettider: måndag – fredag 10.00–16.00. Telefonnummer: 0709-641641. Om vi inte svarar kan det bero på att vi är överbelastade. Ni kan då e-posta in ert ärende till oss på info@daddyfitness77.se. Vi kontaktar er snarast möjligast.

Lördag, söndag och helgdagar är det stängt.

 

2.4. Personuppgifter – PUL

Företaget är personuppgiftsansvarigt för behandling av de personuppgifter som Du som kund lämnar till oss. Dina personuppgifter kommer att behandlas i syfte att upprätthålla kundrelationen och eventuellt för marknadsföringsändamål av annat företag. Du kan begära att personuppgifter rättas eller tas bort.

Personuppgiftsansvarig: DaddyFitness Sports Coaching, Telefon: 0709-641641, E-post:info@daddyfitness77.se, Org. nr: 770212-0390.

 

2.5. Kataloger, nyhetsbrev och trycksaker

När du registrerar dig som kund hos oss kan du välja om du vill ha vårt nyhetsbrev via e-post med trevliga erbjudanden och eventuella tävlingar med fina priser. Kataloger och trycksaker kan komma att skickas ut till registrerade kunder. Vill du inte ha dessa går det att välja bort dessa typer av utskick på din kontosida.

 

2.6. Kontakt

Gabriel Gavric, DaddyFitness Sports Coaching, Marieviksgatan 45, 117 60 Stockholm.

Telefonväxel: 0709-641641, gällande support på order, produkter eller övriga frågor: info@daddyfitness77.se.